VISIE

Het menselijk lichaam is gemaakt om frequent en gevarieerd te bewegen. Met de hulp van auto's, liften, ergonomische stoelen, robotgrasmaaiers, ... besteden we onze dagelijkse portie bewegen steeds meer uit.

Een gediversifieerd bewegingsdieet is echter van vitaal belang om gezond te blijven. Het geeft het lichaam de juiste belastingsprikkels die signaleren dat structuren moeten worden onderhouden en versterkt. Wanneer we minder gevarieerd bewegen beroven we ons lichaam van deze vitale prikkels en steken problemen en pijn de kop op.

Vb: frozen shoulder, nek pijn, lage rug pijn, atrofie (afname van spiermassa), osteoporose (afname van botdensiteit)...

Minder Gevarieerd Bewegen → Minder Onderhoudsprikkel → Minder Flexibiliteit en Elasticiteit

→ Lichaam zoekt weg van de minste weerstand → Overbelasten en Onderbelasten van Structuren

=> Letsels en Pijn

Bij Tonus Kinesitherapie wil ik focussen op deze aspecifieke klachten. Klachten die zijn opgetreden zonder specifieke oorzaak, langdurig aanslepen en vaak terugkeren. Als kinesitherapeut beoog ik deze cyclus te doorbreken. Tijdens een behandelsessie ligt de focus op hands-on therapie. Ik ga op zoek naar verklevingen en bewegingsbeperkingen in het lichaam en werk deze los met myofasciaal lichaamswerk (deze verklevingen kunnen voorkomen op plaatsen die op het eerste gezicht niets met uw pijn te maken hebben!). Om de herwonnen beweeglijkheid te behouden gaat u als patiënt zelf thuis aan de slag met een online oefenprogramma.

Deal?